Friday, November 19, 2010

道案内をして迷子に! (Getting Lost)

石上神宮から、山の辺の道を一人で散歩していると、、、 「スミマセン、ミワエキハ、ドコデス
カ??」と、 そこには、人の良さそうな、白人の男の人が。どうやら、地図が日本語なので、読めな
くて困っている様子。。私も同じ方向だったので、道案内をしながら、一緒に散歩する事にした。彼
はドイツから仕事で来ているそうだ。歩き疲れた私は、途中で、セバスチャンに別れをつげて、石上
神宮に戻っていたはずが、、、「Hi!」 あれ???また会っちゃった??!
どうやら、方向音痴な私は、迷子になっていたようだ。。二人で標識がある所まで、行って、今度こそ、別れをつげて、無事にたどりつけました!
なんと、この日は4時間位歩いちゃった!でも、帰りに見た夕日、きれいだったな!

While walking the paths of Isonokami Shrine, I met up with this foreigner whose name was hard to pronounce...

He apparently working here for a German company.

After talking for a while, we went our separate ways, then after I walked around, I heard, "HI"

We met again! I guess I walked around in circles.

Well, today I walked for four hours, but the reward was that I got to see a beautiful sunset.


No comments:

Post a Comment